10 november: richting Kaapstad

10 november 2013 - Cape Town, Zuid-Afrika

Vandaag rijden we Route 62, de langste wijnroute van de wereld om vervolgens te eindigen in Kaapstad waar we de rest van onze reis verblijven. Op onze planning staat onder andere: de Tafelberg, Kaap de Goede Hoop, Stellenbosch. We willen ook nog langs de kust naar Hermanus dus misschien huren we wel een autootje. We kijken wel. Nu genieten van een mooi uitzicht. We hebben 450 km te gaan en een mooi uitzicht maakt dat weer goed. De weg gaat aan beide zijde door bergen en in de valleien die we dan passeren zien we de eerste wijngaarden. Kleine dorpje met lieve Victoriaanse huizen, alle bewoond door de blanken. Aan het eind van een dorpje wat vervallen huisjes waar dan de Zwarten in wonen.

Na ruim twee weken Afrika kunnen wij precies zien waar de blanken Afrikaners leven en waar de zwarte Afrikaners leven. Het verschil is nog steeds enorm. Van onze reisleider begrijpen we ook dat de zwarte Afrikaners voor het merendeel ( 90%) nog onder de blanke Afrikaner werkt. ( slavernij in milde vorm...zo komt het op mij over). Maar ik denk te westers. De zwarte Afrikaners voelen dit niet zo en ze zijn heel happy met wat ze hebben. Ik persoonlijk vind de zwarte Afrikaners veel aardiger en vrolijker als de blanke Afrikaners. Deze zijn stukken gereserveerder en hebben veel minder humor en lachen ook veel minder. Zwarte Afrikaners zijn zo gezellig en vrolijk en lachen veel, maken grapjes en lachen om onze grapjes. Een heerlijk volk... Ik kan echt genieten van deze mensen.. Die maken het voor mij stukken leuker.

Heerlijk geluncht in de tuin bij een wijnboerderij. Wijntje erbij...weer luxe. Maar dat mag na 15 dagen No Luxe.
Uiteindelijk aangekomen bij ons laatste hotel in Kaapstad waar we tot het eind verblijven. Heerlijk om niet meer elke avond je tas te moeten pakken. Douchegel kan gewoon ff lekker blijven staan.

Morgen Kaapstad verkennen...lekker...morgen goed weer voorspelt ( 31 graden) met wind dus goed smeren en flaneren.....

1. Kristel:
    10 november 2013
    Hermanus is geweldig en ga als je de kans krijgt ook naar Robben Iland. Have fun! Liefs XK
  2. Daniëlle:
    10 november 2013
    Leuk om alles te lezen, Lianne!
    Geniet nog maar ff van de rust en vrije tijd in Kaapstad.
    Hier wordt het steeds kouder, brrr!
    Veel plezier!