9 november: Oudtshoorn

9 november 2013 - Oudtshoorn, Zuid-Afrika

Vroeg eruit en om 8.00 uur weer de bus in. Het begint saai te worden maar ik moet weer vermelden dat de natuur geweldig is. We rijden verder langs de kust ( tuinroute ) en op sommige punten is het uitzicht op de Indische oceaan echt geweldig. We bezoeken een bosbouwproject waar onze reisorganisatie aan doneert.
We lunchen op een mooie plek in de bergen.  We kunnen ook de grotten in maar dat slaan we over.

Na de lunch een bezoek aan een struisvogelfarm. Wat een grappige maar ongelooflijke domme beesten. Vanavond staat er in de lodge ook struisvogelbiefstuk op het menu....raar!!!

WOW...we komen aan op onze Slaapplek voor aankomende nacht. Buffeldrift game lodge in Oudtshoorn. Een tent....maar wat voor eentje....na meer dan twee weken NO LUXE verblijven we vannacht op een super top locatie. Een super de luxe ingerichte tent, buitendouche, ligbad, fantastisch uitzicht. Er is zelfs een weddingchapel. Het enige nadeel....onze tent grenst aan een groot meer vol met Hippo,s ....geen grapje.....

Het is nu half vier en Lucy en ik zitten heel relaxt op onze veranda met een flesje Amaruhla, de likeur van Afrika. Straks lekker eten en dan morgen op weg naar onze eindbestemming Cape Town. Ook daar staat er nog veel op de planning maar wel wat relaxten omdat we niet meer hoeven te reizen. Tas kan even uitgepakt worden we hoeven niet meer om half 6 ons bedje uit. Maar zoals ik al eerder heb aangegeven, het is iedere seconde de moeite waard.

1. Andre:
    10 november 2013
    Wat gaat het toch snel, geniet volop van je ervaringen, geweldig gewoon. Je kunt het zo goed beschrijven dat ik het allemaal voor me ziet. Je heb nog een hele week voor de boeg, dus geniet ervan.
  2. Irma:
    10 november 2013
    Mooi allemaal Lianne! Een nadeel: het werkt verslavend dat reizen, maar dat had ik al verteld. Je "rugzak" is al weer een stuk voller geworden en dan heb je Kaapstad nog tegoed. Geniet nog van dit laatste deel van de reis! Groetjes!
  3. Anja Bergers:
    10 november 2013
    Weer super verhalen van je Lianne, Geniet nog ff lekker van je laatste dagen, en kom dan gezond en uitgerust ?!?;-) weer terug !!
  4. Jeanny:
    Geweldig,Lianne,Wat een reis.
    Geniet er nog maar even van en kom gezond weer terug.
    Dan kunnen wij genieten van jou verhalen.
    Liefs Jeanny.
  5. Jack:
    10 november 2013
    Wa bende toch een lekker stoer ding!
    behalve de mooie verhalen zijn de fotos erg mooi en ben erg benieuwd naar de rest !
  6. Karel Bruinsma:
    11 november 2013
    Hoi Lianne,

Wat een leuke verhalen. En ik vind olifanten altijd zo aandoenlijk, maar begrijp nu wel dat je toch uit moet kijken als je ze in de bush bush tegenkomt. Wat heb je in korte tijd enorm veel indrukken opgedaan! Leuk om het op deze manier allemaal een beetje te kunnen volgen. En nou nog even genieten van een paar dagen luxe en bijkomen van alle indrukken.
    Nog veel pelzier,

Karel