2 november: Drakensgebergte

2 november 2013 - Drakensburg / Drakensberg, Zuid-Afrika

06.00 uur. Nog even op wifi en zie dat het openingsfeest van Bernhoven geweldig is geweest. Met favoriet Guus. Beetje jaloers maar ook fijn voor mijn collega's dat ze genoten hebben. Ik geniet hier ook met volle teugen.   We stappen in de bus en rijden via Durban, naar de vallei met de duizend heuvels.  Langs de kust bevinden zich diverse kustplaatsjes. Deze liggen aan de Indische Oceaan. Bij de meeste plaatsen hebben ze haaiennetten geplaatst en daar mag je dan in de zee zwemmen. Bij St. Lucia waar we gister waren liggen deze netten niet in zee.  We verlaten de kust. Stoppen in een Zuludorp. We zijn getuigen van n krijgersdans ( beetje te toeristisch maar wel heel leuk). Kunnen wat praten met de inwoners en leren zo wat van de gebruiken. De vrouwen doen in Afrika bijna alles en de man doet niet veel. Ik moet er niet aan denken dat deze cultuur ook zo in Nederland zou zijn. We vervolgen onze rit naar t zuiden: Drakensgebergte. zo genoemd omdat de bergen eruit zien als de rug van een draak. Wij rijden aan de zuidzijde van de berg. De Zulu's noemen het gebergte: grens van de speren. Het is wederom moeilijk om van dit uitzicht foto's te maken die overkomen zoals het er voor mij uitziet. Wat een omgeving. Kippenvel momentje. Hoe hoger we komen hoe lager de temperatuur. Overdag is het hier nu rond de 14 graden en de nachten zijn kouder. We slapen vannacht gelukkig in een hotel en niet in een lodge of tent. om 20.00 uur moeten we binnen zijn als het donker gaat worden.  Ps : lieve Schane, Thanx voor alle tips. Ze zijn al best veel gebruikt. De koeksisters zijn mierzoet en de Biltong: ff wennen. De Samoesa's moet ik nog scoren. Enne ik pas goed op alhoewel ik me totaal niet onveilig voel.

1. Femke:
    14 november 2013
    :D
  2. Schané:
    14 november 2013
    Lieve Lianne!!!!!
    Wat vind ik dit ontzettend fijn om te horen :D Blij dat je zo genoten hebt!! Geniet nog even en zie je snel!!

Liefs,

Schané